Saturday, August 7, 2010

gembira vs. tidak gembira?

situasi pertama : 
sifat sosial ku seolah-olah disekat.. semakin hari, aku semakin dibebankan dan dibebani pelbagai dugaan, rintangan dan cabaran. kebebasan untuk keluar dan menjalani kehidupan sebagai seorang yg dewasa terjejas apabila beban yg agak berat diletakkan di atas bahu. dad bz kerja sampai kadang-kadang x balik. ini telah membuatkanku harus memikul tanggungjawab rumah. adk2 yg semakin membesar juga semakin membataskan pergerakan ku. masing-masing da pandai lepak kn.. aku jugak kne dok umah. mmg lagi terbatas la kan. so, jangan cakap aku xde komitmen tau. :)

situasi kedua : 
hati semakin tidak keruan memikirkan masalah. kejap pikir pasal ni. kejap pikir pasal itu.. hah. akan menjadi tertekan lama-lama nnti. masalah study, keluarga, dan masalah sosial lain. sebagai manusia memang wajib dibanjiri dengan masalah seperti ini dan harus diatasi dengan sebaik mungkin. "lahirnya masalah tujuannya untuk diselesaikan". bagaimanakah untuk kita mengatasinya? think critically :) 

situasi ketiga : 
bapak ku kawen lagi.. woah.. gembira la kn.. bapak aku da ade teman hidup. adk2 aku akan terjaga jugak la lepas ni.. aku pun boley la dok hostel.. penat kot ulang alik dr kj ke cheras. kne panas, ujan lagi. dengan jam lagi.. pergi da sejam. balik pn sejam.. huh.. letih2.. kan senang kalo dok ostel. dekat je ngan kolej.. tp kalau da dok ostel cian pulak kt adk2 kn.. haha.. kenapa la sesuatu kemudahan mesti diselit dengan sedikit beban. haha.. bapak ckp die kawen 17/11. tp aku exam 19 aribln. camne ni? bapak punya pasal aku ok kan aje.. tp jgn masa org bz2 nnti aku baca buku aku kene mara pulak kn. memang aku mengamok la cam time kenduri kawen yg kat kelantan 2 kn. :)

No comments:

Post a Comment