Saturday, February 4, 2012

lelaki

wahai lelaki budiman yang aku kasihi sekalian..
tolong la jadi matang sikit. jadi seperti lelaki.
makin hari, makin fedup aku dengan kau.
kau kata kau matang, beretika dan sebagainya tu.
tapi kenapa bila situasi seperti ini berlaku,
kau jadi macam budak-budak? tahukah anda?
aku memang taknak terlibat langsung dengan agenda kau.
tapi aku rasa kau ni dah melebih-lebih.
kau ingat apa yang kau buat itu betul?
tolong la.. malu aku sebagai kaum lelaki seperti kau kot.
kau cakap kau dah berdoa agar dia kembali kepada kau?
so? kau ingat dengan berdoa tanpa redha kau boleh dapat apa yang kau nak?
kau ingat dengan kau cakap kau berdoa untuk dia, dia akan datang kepada kau dengan semena-mena begitu sahaja?
sila lah sedar wahai lelaki.. bukan ini cara yang betul. lagi kau berbuat demikian.
lagi la pompan tu taknak dekat kau. kau paham tak?
cuba lah pujuk dengan cara yang betul, takkan aku nak aja kau kot.?
masih belum terlambat untuk menyerah kalah.
itu memang betul. tapi bertarunglah mengikut kelelakian anda.
dengan itu, anda akan menggerakkan hati anda untuk menawannya semula.
perubahan oleh kerana individu takkan memberi makna.
berubahlah kerana Allah kerana itu akan memberikan keberkatan kepada mu wahai sahabat.
yang penting. tolong jangan buat aku semak lagi. aku letih. harap maklum.
sekian terima kasih.

No comments:

Post a Comment