Wednesday, March 9, 2011

dulu, kini

kini tidak seperti dahulu.

sebelum ini aku adalah orang paling gembira di dunia.
aku adalah orang yang paling istimewa.
dimanja dan diambil berat. senang hati setiap hari.
tapi kini sudah tidak lagi.
aku bagai hilang arah.
mencari tempat untuk bermanja.
mencari platform untuk meluahkan perasaan.
kini aku murung seorang diri.
tanpa dikelilingi sebarang simpati.
tiada yang istimewa, malah kesedihan melanda.
kenapa semua ini terjadi kepadaku?
ya Allah, berikan lah hamba mu ini petunjuk.
tabahkan lah hatiku ini.
andai dia bukan milik ku.
lenyapkan lah dia daripada akal  fikiranku.
sungguh besar dugaanmu yang harus ku tempuh.
mungkin ada hikmah di sebalik semua ini.
dan mungkin ini juga balasan yang telah aku dapat.
kita jangan buat orang, nanti kita kene balik.
what you give, you get back kan.
jujur di dalam perhubungan adalah teras kepada kebahagiaan.
aku redha dengan dugaanmu terhadap ku.
aku akan menerima kenyataan walaupun perit.
ku pasrah, ku aku, 786 alhamdulillah syukur.
sudah beberapa kali aku mengeraskan hati.
aku cuba untuk memadamkan segalanya.
tapi aku tak sanggup. malah semakin bergelumang di fikiran.
sedarkan lah aku dari terus hanyut di lautan sepi ini.
ohh.. T__T



p/s : jangan paksa diri anda untuk terus tersepit sebergini. lepaskan lah ia dan mungkin ini akan membuat anda lebih lega. itu pilihan anda, maka itulah kesudahan yang akan anda perolehi. ^_^

No comments:

Post a Comment